Twitter
Google plus
Facebook
Vimeo
Pinterest

Fluid Edge Themes

Blog

Home  /  כתבות ומחקרים   /  מיוחד לספורטאים: דרך טבעית ופשוטה לצרוך מגנזיום

מיוחד לספורטאים: דרך טבעית ופשוטה לצרוך מגנזיום

אתם מקפידים על פעילות גופנית סדירה, אולי אפילו מגדירים את עצמכם כספורטאים, אוכלים בריא, שותים הרבה, משקיעים בגופכם, ובכל זאת אינכם מגיעים לביצועים שאתם חולמים עליהם? ייתכן שאתם סובלים ממחסור במגנזיום. גלו איך תוכלו להגדיל את צריכת המגנזיום בקלות ואיתה לשפר את התוצאות.

"אני שותה מגנזיה בקביעות, ומרגישה שביצועיי השתפרו ושאני מצליחה לעמוד ביעדים שאני מציבה לעצמי" – מיטל גבאי, מאמנת מקצועית, ראשון לציון.

"אני שותה מגנזיה בקביעות, ומרגישה שביצועיי השתפרו ושאני מצליחה לעמוד ביעדים שאני מציבה לעצמי" – מיטל גבאי, מאמנת מקצועית, ראשון לציון.

המגנזיום הוא מינרל תוך תאי, המשפיע על יותר מ-715 תהליכים אורגניים בגופנו. על פי ארגון הבריאות העולמי, גבר זקוק ל-420 מ"ג מגנזיום ביום, ואישה ל-320 מ"ג ביום. אולם כאשר מדובר על ספורטאים, החשיבות של צריכת המגנזיום עולה.

מגנזיום: מחולל האנרגיה בגוף

המגנזיום הוא זה האחראי על ייצור האנרגיה בגוף. הוא מאפשר ללקטוז לחדור את קרום התא, להיכנס אליו ולשמש כדלק המניע את הגוף. המגנזיום מייצר ומוליך אנרגיה בגוף, ומאיץ את ייצור האנרגיה בתאים ואת התחדשותם. נוסף על אלו, המגנזיום גם מסנתז חלבון, הנחוץ לחיזוק השרירים ולבניית מסת שריר. הוא נחוץ גם לספיגה אופטימלית של הסידן בעצמות וברקמות וכן לפינוי הסידן מהרקמות וכלי הדם הקטנים.

ספורטאים רבים צורכים תוספי חלבון, כדי להגדיל את מסת השריר ולחזק את השרירים. אולם ללא מגנזיום, תהליכים אלו אינם יכולים להתקיים. לכן ספורטאים נדרשים להקפיד על צריכת מגנזיום בכמות הדרושה ביום, כדי לשמור על תפקוד תקין של גופם ולבנות אותו נכון.

אחת התופעות הידועות של מחסור במגנזיום היא התכווצויות חדה של השרירים, לאלו נוספים גם עייפות ודלדול העצם, משום שמגנזיום משמש נשא של סידן ומאפשר לו להיספג בצורה אופטימלית. תופעות אלו פוגעות עד מאוד בביצועי הספורטאים ויש להן השפעה קריטית על תפקודם ביומיום.

לא רק זאת, ספורטאים גם מאבדים מגנזיום בשיעור גבוה יותר מכלל האוכלוסייה. הפעילות הגופנית המאומצת גורמת להזעה מוגברת, ועם הזיעה הגוף מאבד מגנזיום. מחקרים שונים הראו שספורטאים שהגדילו את צריכת המגנזיום שלהם, שיפרו את הביצועים הספורטיביים שלהם. מחקרים אחרים הראו שמחסור במגנזיום עלול לגרום לנזקים קשים לספורטאים, ולהוביל למחלות לב וכלי דם.

הדרושה של מגנזיום הנחוצה לגופי" – קובי ליאני, איש תקשורת שמקפיד על שגרת אימונים צפופה.

"מגנזיה מאפשרת לי להשיג בדרך טבעית את הכמות הדרושה של מגנזיום הנחוצה לגופי" – קובי ליאני, איש תקשורת שמקפיד על שגרת אימונים צפופה.

הוספת מגנזיום לתזונה: השקעה שמחזירה את עצמה במהירות

ספורטאים, מקצועניים וחובבניים כאחד, משקיעים רבות ברכישת ציוד ספורט, ביגוד מנדף זיעה, נעליים מתאימות, אופניים, משקולות, תוספי חלבון ועוד ועוד. השקעה שתחזיר את עצמה מהר מאוד היא הוספת מגנזיום לתזונה היומיומית.

התזונה המערבית דלה בצריכת מגנזיום. בעבר מי הברז סיפקו חלק ניכר מכמות המגנזיום היומית הנדרשת. אבל כיום, כאשר רוב המים בברזים מותפלים, שיעור המגנזיום בהם כמעט אפסי. באופן טבעי אפשר לצרוך מגנזיום מעלים ירוקים, מאגוזים ומשקדים, מזרעים, מדגנים מלאים, מבננות ומשוקולד. אולם כאשר האדמה דלה במגנזיום עקב ניצול חקלאי מוגבר, תכולת המגנזיום במוצרים האלו דלה אף היא.

ישנם כאלה המשלימים את כמות המגנזיום היומית הנדרשת באמצעות כמוסות לבליעה. אך שיעור ספיגת המגנזיום מהן עומד על כ-4% בלבד, שהוא שיעור נמוך מאוד שאינו מספק. בשל ריכוז החומר נוצרות מהקפסולות תופעות לוואי לא נעימות, והוא לא נגיש לילדים ונוער העוסקים בספורט. הדרך הפשוטה והטבעית ביותר להשלים את כמות המגנזיום היומית, שהגוף זקוק לה היא באמצעות שתייה יום יומית של מים טבעיים עשירים במגנזיום.

כל ספורטאי יודע עד כמה חשוב לצרוך חלבון להגדלת מסת השריר ולחיזוקו. ללא מגנזיום, תהליך זה אינו יכול להתקיים.

כל ספורטאי יודע עד כמה חשוב לצרוך חלבון להגדלת מסת השריר ולחיזוקו. ללא מגנזיום, תהליך זה אינו יכול להתקיים.

מגנזיה: לצרוך מגנזיום בקלות

מים כאלו הם המים של "מגנזיה", הנשאבים בקרלובי וארי, מעיין נדיר וייחודי בלב אירופה  בשם זה. המעיין מאופיין בריכוז גבוה של מגנזיום טבעי, עד פי 7 ממותגי מים מינרלים אחרים הקיימים בשוק, המים נשאבים ללא מגע יד אדם בעומק 100 מטרים. המים הם במינרליזציה בינונית, ומתאימים לשתייה יום-יומית מרעננת וממריצה. חשוב לציין שאין כמעט תופעה של עודף מגנזיום בגוף, מנגנון פיזיולוגי טבעי, מנדף עודף מגנזיום במידה שנוצר כזה.

ליטר מגנזיה מכיל 172 מ"ג מגנזיום טבעי, זאת בהשוואה ל-20 מ"ג מגנזיום בלבד בליטר מי עדן ו-23 מ"ג בנביעות. המגנזיום במי מגנזיה הוא ברמת ספיגה אופטימאלית, וליטר של מי מגנזיה, מספק יותר מ-50% מצריכת המגנזיום המומלצת ליום בקרב נשים. שתייה יום-יומית של מי מגנזיה היא הדרך הטבעית והבטוחה ביותר להגדיל את מאגרי המגנזיום החיוניים בגוף.

נוסף על כל אלו, מי מגנזיה נקיים מחנקות (שיעור החנקות משקף את ניקיון המים משיירי שפכים שחדרו למקור המים), והם נקיים בעשרות מונים מהמים המינרליים הנפוצים בישראל. כך שלא רק שהמים של מגנזיה מכילים פי 7 יותר מגנזיום ממים מינרליים אחרים, הם גם הנקיים מבין כל המותגים האחרים.

60% מגופנו מורכב ממים. שתיית מים איכותיים חיונית. המים של מגנזיה נותנים מענה לצורך בנוזלים ולצורך במגנזיום בעת ובעונה אחת, במהלך האימון.

60% מגופנו מורכב ממים. שתיית מים איכותיים חיונית. המים של מגנזיה נותנים מענה לצורך בנוזלים ולצורך במגנזיום בעת ובעונה אחת, במהלך האימון.

עבור ספורטאים מגנזיה היא הבחירה הטבעית. שתיית מים עשירים במגנזיום עונה על צורך כפול: גם על הצורך בנוזלים וגם על הצורך במגנזיום, שגוף האדם כה זקוק להם. לספורטאים, שמאבדים נוזלים בזיעה, ונדרשים לשמור על משטר נוזלים ותזונה, מגנזיה הוא הפתרון האולטימטיבי.

Post a comment


תודה! הודעתך נשלחה בהצלחה.